Naga-meditatie ABC

Het ABC (kern) van Naga-meditatie!
Punten van aandacht:
– Naga-meditatie ontstond in de periode 2017 – 2021!
– Bij de meditatie wordt geen bepaald patroon gevolgd en staat ook niet de ademhaling centraal.
– Ook wordt er niet naar een bepaalde ervaring gezocht of eentje gecreëerd.
– Naga-meditatie, heeft een A- en een B-kant. Daarbij ben je de rups en de vlinder, zogezegd.
– Bij de A-kant gaat het om het trainen van je zintuiglijk gewaarzijn.
– Daarbij is dan de waarnemer het waargenomene.
– Je voelt wat je voelt, je ziet wat je ziet, je hoort wat je hoort, je ruikt wat je ruikt en je proeft wat je proeft!
– Daarbij wordt dus niet een bepaald patroon gevolgd. Je bent simpelweg volledig gewaar wat het eerste spontaan bij je binnenkomt!
– Je geest wordt daarbij volledig overstegen, zonder deze geest daarbij te veroordelen, te oordelen, te onderdrukken of te analyseren. Je verlegt simpelweg je aandacht volledig naar de zintuigen, lichamelijk gewaarzijn.
– Bij deze meditatievorm speelt geloof of ongeloof geen rol.
– Bij de B-kant van Naga-meditatie, staat observatie zelf centraal en niet iets anders. Enkel zelfobservatie, direct gewaarzijn zonder poespas en/of training! Keuzeloos gewaarzijn, staat voor innerlijke vrede en geluk. Daarbij ben je niet langer de rups maar de vlinder.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *